Brand Sztorik: MENU

Az évszázados dán design örökség rengeteg izgalmas gyártót és brandet szült, akár a színes HAY-re, akár az innovatív &Tradition-re, vagy az ikonikus Fritz Hansen-re gondolunk. Ebből a design örökségből táplálkozik a MENU is, de még a hasonló prémium brandekhez képest is észrevehető, hogy valamit máshogy csinálnak. Ahogy ez az öndefiníciójukból is kiderül, a MENU filozófiája igazán egyszerű: egy kicsit jobbá, egy kicsit kellemesebbé szeretnék tenni a körülöttünk lévő világot, méghozzá azzal, amihez a legjobban értenek, időtálló bútorokkal és kiegészítőkkel.

 

vitrin_design7_kep

 

A MENU története 1979-ben indul, amikor a vállalkozó kedvű Simon Hansen Danish Steel House néven családi vállalkozásba fog. A cég a kezdetekben acél termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, kifejezetten a vendéglátóiparra fókuszálva. Az első komoly áttörést a cég ‘Irish Coffee Set’ nevű termékcsaládja hozza meg 1988-ban, amely instant klasszikusként vonul be az európai formakultúrába. Az áttöréstől számítva további 10 évnek kellett eltelnie, hogy a ma ismert brand életre keljen. 1998-ban nevet és identitást vált a Danish Steel House, tevékenységét MENU néven folytatja. A fókusz továbbra is hasonló (főleg kiegészítők), de az új brand már a fogyasztók felé is aktívan kommunikál. A kezdeti időszakot Pernille Vea nevű designer jegyzi, aki később a QDO nevű brand termékeiért is felel.

 

menu_sztori_1

 

A 2000-es évek változásai a MENU-t is érintették, és a skandináv design térnyerésével új lehetőségek tűntek fel a brand horizontján. Az új évtized közepétől elindul a brand újrapozicionálása. A korai kiegészítő-fókuszból kitörve bútorok gyártásába fog a cég, a jellegzetes dán esztétikumot és az acélmegmunkálásban nyert tapasztalatait kiaknázva. Az ‘újragondolt modernizmus’, ami a brand mai étosza is innentől datálható. Együttműködéseikben és kollekcióikban is folyamatosan ügyelnek rá, hogy a dán modernizmus szellemiségére építve kreáljanak valami újat és innovatívat a mai ember számára. Termékpalettájukat egy markáns, minimalista esztétikum köré szervezik, melyben állandó partnereik szolgálnak segítségül.

 

menu_sztori_3

 

A 2008-ban alakult Norm Architects az első perctől kezdve integrális része a MENU univerzumnak. A letisztult megoldásairól ismert építészstúdió számtalan kiegészítővel és bútorral járult hozzá a brand palettájához, nemrég pedig együtt alakították ki a legfrissebb koppenhágai showroomjukat, mely nem csak bemutatótér, hanem coworking tér és kávézó is egyben.

 

menu_sztori_4

 

Egy másik fontos partnere a cégnek a tajvani származású (de Stockholmban működő) Afteroom Studio. A páros küldetésének érzi, hogy olyan tárgyakat hozzon létre, amelyek az évek múlásával csak szebbé, értékesebbé válnak, ez a személet pedig tökéletes összhangban van a MENU saját filozófiájával. A kiemelkedő anyaghasználat és az időtlen design házasításából a MENU legikonikusabb tárgyai születtek, melyek az Afteroom Studio nevét is viselik.

 

menu_sztori_6

menu_sztori_2

 

A MENU előszőr jelenik meg hivatalosan Budapesten! A Budapest Design Hét 2017 alkalmából a VITRIN-ben fog bemutatkozni az újragondolt dán modernizmus a brand bútorain is kiegészítőin keresztül, melyeket akár a helyszínen meg is vásárolhatsz! Gyere el és ismerd meg otthonod legújabb kedvenc darabjait!